یزدفردا: فرماندار شهرستان تفت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و اجرای طرح‌های مختلف، تاب‌آوری شهر تفت در برابر تنش آبی افزایش‌ یافته است.

به گزارش یزدفردا: «علی دهقان نیری» در جریان بازدید از طرحهای آبفای تفت گفت: با بهسازی دو چاه آب شرب در شهر تفت دبی آب این دو چاه که تأمین‌کننده بخشی از آب شرب و بهداشتی این شهر هستند، افزایش یافته است.

وی افزود: پیگیر صدور مجوز برای حفر چاه جدید و همچنین مجوز جابه‌جایی یک چاه آب نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم به‌زودی شاهد شروع عملیات اجرایی این دو طرح نیز باشیم.

فرماندار پیشرفت ساخت مخزن 10 هزار مترمکعبی ذخیره آب این شهر را حدود 65 درصد عنوان و اظهار امیدواری کرد: تا پایان خرداد شاهد بهره‌برداری از این طرح بزرگ برای افزایش تاب‌آوری شهر تفت در برابر تنش آبی باشیم.

دهقان نیری به پیگیری‌های صورت گرفته به منظور افزایش میزان آب انتقالی به شهر تفت اشاره کرد و گفت: افزایش پنج لیتر بر ثانیه بر میزان آب انتقالی به شهر تفت مصوب شده است و به‌زودی اجرایی می شود و این موضوع نیز در کاهش تنش آبی در شهر تفت مؤثر است.

وی بیان کرد: اصلاح خط لوله آب انتقالی به شهر تفت و افزایش 20 لیتر بر ثانیه آب انتقالی به این شهر نیز در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد و اجرای آن به‌زودی آغاز می شود.

فرماندار همچنین خواستار همکاری مردم شهر تفت در رعایت الگوی مصرف آب در شهر تفت شد و افزود: برای گذر از فصل گرم سال بدون قطعی آب، همکاری مردم در رعایت الگوی مصرف آب و عدم استفاده از آب شرب و بهداشت در مصارف غیرضروری مانند آبیاری باغچه‌های منازل ضروری است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا